A0:  گروه دين و زندگي آموزش و پرورش منطقه 3
cache01last1462912868

صفحه نخست

ايميل ما

آرشیو مطالب

لينك آر اس اس

عناوین مطالب وبلاگ

پروفایل مدیر وبلاگ

طراح قالب

:: صفحه نخست
::
ايميل ما
::
آرشیو مطالب
::
پروفایل مدیر وبلاگ
::
لينك آر اس اس
::
عناوین مطالب وبلاگ
::
طراح قالب

::تمثیلات
::سوالات مفهومی
::نقد و بررسی
::گزارش
::مقاله


تمام لينکها تماس با ما


نويسندگان :
:: سهل البیع

آمار بازديد :

:: تعداد بازديدها:
:: کاربر: Admin

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 115
تعداد نظرات : 21
تعداد آنلاین : 1

اوقات شرعی
حدیث روز
شارژ همراه اول

استخاره آنلاین با قرآن کریم


تعبیر خواب آنلاین


فال حافظ








پيام مديريت وبلاگ : با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، به وبلاگ من خوش آمديد .لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وبلاگ ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما در بهتر شدن كيفيت مطالب وبلاگ کمک کنید .


تبریک

 میلاد با سعادت دردانه پیامبر اکرم(ص)، اسوه تمام عیار فضائل، حضرت فاطمه زهرا (س) بر شما مبارکباد.



نوشته شده توسط سهل البیع در یک شنبه 24 ارديبهشت 1391


بازدید از منزل و موزه شهید مطهری

      

 

     زمان: چهار شنبه 20 /2/ 91 ،ساعت 10 صبح

      

  آدرس: خ دولت، خ مطهری ، بن بست داراب ، پلاک24 


    

 

    

 

 

 

 

 

 

 

 



نوشته شده توسط سهل البیع در جمعه 15 ارديبهشت 1391


تسلیت

C:\Documents and Settings\Administrator\My Documents\Downloads ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) تسلیت باد.



نوشته شده توسط سهل البیع در شنبه 2 ارديبهشت 1391


فقط خدا

 

کلاس درس استاد شفیعی کدکنی
خاطره ای از استاد 

چند روزی به آمدن عيد مانده بود. بیشتر بچه ها غایب بودند، یا اکثرا" رفته بودند به شهرها و شهرستان های خودشان یا گرفتار کارهای عید بودند اما استاد ما بدون هیچ تاخیری آمد سر کلاس و شروع کرد به درس دادن.

استاد خشک و مقرراتی ما خود مزیدی شده بر دشواری "صدرا".

بالاخره کلاس رو به پایان بود که یکی از بچه ها خیلی آرام گفت: استاد آخره سالی دیگه بسه!

استاد هم دستی به سر تهی از موی خود کشید! و عینکش را از روی چشمانش برداشت و همین طور که آن را می گذاشت روی میز، خودش هم برای اولین بار روی صندلی جا گرفت.

استاد 50 ساله‌مان با آن كت قهوه‌اي سوخته‌اي كه به تن داشت، گفت: حالا که تونستید من رو از درس دادن بندازید بذارید خاطره ای رو براتون تعریف کنم.

"من حدودا 21 یا 22 سالم بود، مشهد زندگی می کردیم، پدر و مادرم کشاورز بودند با دست های چروک خورده و آفتاب سوخته، دست هایی که هر وقت اون ها رو می دیدم دلم می خواست ببوسمشان، بویشان کنم، کاری که هیچ وقت اجازه آن را به خود ندادم با پدرم بکنم اما دستان مادرم را همیشه خیلی آرام مثل "ماش پلو" که شب عید به شب عید می خوردیم بو می کردم و در آخر بر لبانم می گذاشتم.

استادمان حالا قدری هم با بغض کلماتش را جمله می کند: نمی دونم بچه ها شما هم به این پی بردید که هر پدر و مادری بوی خاص خودشان را دارند یا نه؟ ولی من بوی مادرم را همیشه زمانی که نبود و دلتنگش می شدم از چادر کهنه سفیدی که گل های قرمز ریز روی آن ها نقش بسته بود حس می کردم، چادر را جلوی دهان و بینی‌ام می گرفتم و چند دقیقه با آن نفس می کشیدم...

اما نسبت به پدرم؛ مثل تمام پدرها؛ هیچ وقت اجازه ابراز احساسات پیدا نکردم جز یک بار، آن هم نه به صورت مستقیم.


ادامه ی مطلب

نوشته شده توسط سهل البیع در یک شنبه 20 فروردين 1391


مجمع دوم دبیران دینی وقرآن

 مجمع دوم دبیران دینی وقرآن در تاریخ 27 فروردین 1391 در دبیرستان دانای جوان برگزار می گردد.

آدرس: م مادر، خ شاه نظری، خ کوشا . از کلیه دبیران دینی و قرآن دعوت بعمل می آید.



نوشته شده توسط سهل البیع در شنبه 19 فروردين 1391


اعمال پیش از سال نو

امام علی ع:شما که هفت سین از خوراکی ها دارید در سفره عیدتان هفت سین سلام از معنویات راداخل کنید.

* سلام علی آل یاسین

* سلام علی نوح فی العالمین

* سلام علی ابراهیم

* سلام علی موسی وهارون

* وسلام علی المرسلین

* سلام علیکم کتب ربکم علی نفسه الرحمه

*  سلام علیکم لم یدخلو ها وهم یطعمون

خواندن آیه 35 سوره نور ( الله نور السموات....بکل شیئ علیم) در کنار سفره هفت سین توصیه شده است.

جهت تعجیل در فرج آقاامام زمان عجل الله تعالی الشریف صلوات

( التماس دعا) 

 



نوشته شده توسط سهل البیع در سه شنبه 16 اسفند 1390


پنج نشانه ی جامعه ایمانی مرتبط با تفسیر آیه ی 71 سوره ی توبه

 

مرتبط با تفسیر آیه 71 سوره ی توبه

« پنج نشانه ی جامعه ایمانی »

 

1-برخی ولیّ بعض دیگران هستند . عاملی که اهل ایمان را با هم یکی می کند ، ولایت است . وحدت ولایی دارند . رابطه ای که بین دل های آنها برقرار است رابطه ی محبت است . نسبت به هم احساس ولایت دارند .

ولایت سه معنا دارد :

الف ) قرب که نشانه محبت است ولی به معنی نزدیکی است . وقتی دلی به خدا عجین شد نتیجه آن است که حب محبوب خدا ، حب خداست .

ب) ولایت نصرت ویاری است . برخی از مومنین برخی دیگر را یاری می کنند . خصلت ایمانی آنها این است که ناصریکدیگرند .

ج ) معنی سوم ولایت سرپرستی و اولویت است . مومنین نسبت به یکدیگر مسئولیت و تولّی دارندو مسئولیت پذیرند. 

2-امر به معروف و نهی از منکر : نماز و امر به معروف مکمل هم هستند . تقوی یک حرکت فردی است . گرچه شعاع آن اجتماع را هم می گیرد . نماز یک عبادت فردی است و اثرش در اجتماع ظاهر می شود . اما امر به معروف یک حرکت اجتماعی است و اثرش در فرد هم ظاهر می شود. این واجب الهی در دو سطح مطرح می شود . در جایی اسلام را بهترین امت معرفی می کند البته به شرط اجرای امر به معروف و نهی از منکر . این مربوط به سطح عمومی این واجب است و جمیع آحاد جامعه را می گیرد .

ودیگری درسطح خاص این واجب مطرح شده که از شئونات حکومت اسلامی است که باید معروف گستر و منکر زدایی جامعه باشد. انسان در کلیات امور جامعه و سرنوشت اجتماع نمی تواند بی مسئولیت باشد اگر نفعی عاید شود به او هم می رسد و اگر ضرری هم باشد متضرر می شود . این حس مسئولیت در برابر صلاح و سداد جامعه است .

دعوت به خیر گاهی علمی و گاه عملی است . اولین جایگاه امر به معروف و نهی از منکر نهان خانه ی دل است .ابتدا باید حسب معروف و اکراه از منکر در دل باشد و سپس درعمل هر فرد دیده شود. معصومین (ع) بارها سفارش کرده اند که دعوت کننده مردم به غیرزبان خود باشیم .

کنتم خیر امه ... سوره آل عمران آیه 110

نکته1: این آیه به همه مسلمان ها خطاب می کند و آنان را بهترین امتی معرفی می کند که در میان انسان ها آفریده شده اند . روشن است که برتری مسلمان ها بر دیگرامتها به دلیل رواج امر به معروف و نهی از منکر در بین آنها و ایمان واقعی به خداست و مسلمانان تا زمانی یک امت محسوب می گردند که دعوت به سوی نیکی ها و مبارزه با فساد را فراموش نکنند واگر روزی این وظیفه را فراموش کنند ، دیگر بهترین امت نخواهند بود.  ممکن است این سوال به ذهن برسد که چرا در آینه 104 همین سوره ، امر به معروف و نهی از منکر ، وظیفه گروه خاصی از مسلمانان بیان شده اما این آیه ، همه مسلمان ها را مخاطب قرارداده است .

در پاسخ باید گفت که آیه 110 به مرحله ی فردی اشاره دارد که محدوده آن دل و زبان است و همه موظف اند امر به معروف ونهی از منکر کنند. ، اما برخورد قانونمند بامنکرات که گاهی با اعمال زور و قانون همراه است ، از شئون حکومت اسلامی و حاکم شرع است و بدون اجازه حاکم شرع ، هیچ شخصی مجاز به امر به معروف و نهی از منکر عملی نیست . به هر حال امر به معروف و نهی از منکر وظیفه دینی بسیار مهمی است که ضامن سلامت و سعادت جامعه است .

نکته2 : یا ایها الذین آمنو علیکم انفسکم لایضرّکم من ضل اذ اهتدیتم الی الله مرجعکم جمیعا ( سوره مائده آیه 105)

بعضی چنین پنداشته اند که میان این آیه و دستور امر به معروف و نهی از منکر که از دستورهای قاطع ومسلم  اسلامی است ، نوعی تضاد وجود دارد زیرا این آیه می گوید اگر مواظب حال خویشتن باشید ، انحراف دیگران اثری در وضع شما نمی گذارد . بعضی از راحت طلبان نیز هنگامی که سخن از دو فریضه نیز هنگامی که سخن از دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر به میان می آید ، برای شانه خالی کردن از زیر بارمسئولیت ، به این آیه استناد می کنند و معنی آن را تحریف می کنند. در حالی که با کمی دقت می توان دریافت که تضادی بین این دو دستور نیست . زیرا اولاً آیه می گوید حساب هر کسی جداست گمراهی دیگران مانند نیاکان و غیرنیاکان لطمه ای به هدایت افراد هدایت یافته نمی زند ، حتی اگر برادر هم باشند یا پدر و فرزند .

بنابراین شما از آنها پیروی نکنیدو خود را نجات دهید . ثانیاً این آیه اشاره به موقعی می کند که امر به معروف و نهی از منکر کارگر نمی شود یا شرایط تأثیر آن جمع نیست . گاهی افراد در چنین مواقعی ناراحت می شوند که تکلیف ما دراین حال چیست ؟ قرآن پاسخ می دهد که برای شما هیچ جای نگرانی وجود ندارد ، زیرا وظیفه خود را انجام داده اید و آنها نپذیرفته اند یا زمینه پذیرش در آنها وجو د نداشته و بنابراین زیانی از این ناحیه به شما نخواهد رسید . در روایتی از پیامبر نقل شده که درباره ی این آیه از حضرت ، سوال کردند. ایشان فرمود : « امر به معروف و نهی از منکر کنید ، اما هنگامی که دیدید مردم ، دنیا را مقدم داشته و بخل و هوای نفس بر آنها حکومت می کند و هر کس تنها رأی خود را می پسندد و گوشش بدهکار نیست به خویشتن بپردازید وعوام را رها کنید. در هر حال امر به معروف و نهی از منکر از مهمترین ارکان اسلام است که به هیچ وجه نمی توان شانه از زیر بار آن خالی کرد . تنها هنگامی ساقط می شود که امیدی به تأثیر آن نباشد و شرایط لازم فراهم نگردد.

3- اقامه نماز :  اگر کسی ولایت ایمانی و حبّ فی الله را بفهمد باید دل او کاملاً با خدا مرتبط باشد ، اینها زنجیره ای متصل است . یقیمون : قیام دائمی است می توان دائما با آثار نماز بود . استمراری که خدا مطرح می کند چشیدن آثار نماز است . بزرگترین مانع نزدیکی انسان ها خودمحوری و تکبر است . از عوامل مهم بت شکنی دراسلام نماز است .

ما نیازها و امیالی داریم که اگر نباشند ما هم نیستیم خوردن و خوابیدن و ... نقاط مشترک بین ما و حیوان است . اما چیزهایی هم هست که اگر نباشد از زندگی حیوانی خارج نمی شویم و آن فطرت و گرایش های معنوی انسان است گرچه « ماندن » ما به حیوانیت ماست اما باید دائم در نماز بود تا ازحیوانیت جدا شویم .

4-ایتاء زکات : مومنین در عین رابطه ی محبت آمیز با خالق و مخلوق ، در مسائل مادی هم دستشان باز است و اهل بخل مادی نیستند.

5- اطاعت از خدا ورسول : اطاعت جوهر عبودیت است . اطاعت گاهی مقتضی فعل است و گاه ترک . گاه برای اطاعت روزه باید گرفت و گاه باید برای اطاعت روزه را افطار کرد . این تسلیم، عبودیت است .

این افراد با این ویژگی ها مورد رحمت خدا هستند خداوند این افراد رامشمول رحمت خاص خود می کند که خدا عزیز و حکیم است . علت خلف وعده های ما یا از عجز و ناتوانی است یا از آن روست که وعده جاهلانه ای داریم و حالا توان انجامش را نداریم . اما خدا عزیز است یعنی توان و امکانات عمل به وعده اش را دارد و حکیم است پس وعده خدا حق است .

 

 



نوشته شده توسط سهل البیع در دو شنبه 15 اسفند 1390


نکاتی درباره تفسیر آیات درس 13 « عزت نفس »

 

 

نکاتی درباره تفسیر آیات درس 13
 
« عزت نفس »
 


 
انسان برترین مخلوق خدا
آیه1- « وَ لَقَد کرَّمنا بَنی آدم وَ حملناهُم فی البَرِّ وَ البَحرِ وَ رَزَقناهُم مِن الطَّیباتِ وَ فَضَّلناهُم کَثیراً مِمَّن خَلَقنا تَفصیلاً» به استناد آیه ی 70 سوره­ ی اسرا ، مقام انسان از بسیاری از موجودات برتر است اما آیا از فرشتگان هم بالاتر است ؟ مقام یک فرشته از یک انسان معمولی بالاتر است چراکه آنهادر کمال پاکی و طهارت و خلوص نیت به سر می برند و از انسانی که خود را از رذایل و ناپاکی ها پاک نکرده ، بالاترند . اما همین انسان زمینی در مسیر کمالی که خداوند در پیش راه او قرارداده حرکت کند ، ممکن است به مقامی برسد که فرشتگان هم به آن مقام نرسیده باشند .چنان که در قرآن به صراحت از خضوع فرشتگان در مقام حضرت آدم که نمونه ای از انسان کامل بود ، یادشده است .
در روایتی از امیرالمومنین (ع) می خوانیم : « خداوند    عزوجل در ملائکه عقل را بدون شهوت نهاد ودر حیوانات شهوت را بدون عقل قرارداد و در آدمیزاد ، هر دو را قرارداد . پس هر کسی عقلش بر شهوتش چیره شود از فرشتگان بهتر است و هرکس شهوتش برعقلش غالب گردد از حیوانات پست تر .
آیه 2-تفسیر آیه ی 26 سوره ی یونس عبارت « للذین احسنوا الحسنی و زیاده » دو احتمال ذکر شده  است :
1-خداوند از فضل خود برای هر کار نیک ، پاداشی همانند خود عمل قرارداده و سپس این پاداش را براساس استحقاق عمل کننده ، ده برابر یا بیشتر از آن کرده است .
2-منظور از پاداش نیک عاقبت نیک و آنچه انسان  می تواند از خوبی و خوشی درک کند است و منظور از « زیاده » فوق آن چیزی است که انسان از فضل خداوند می تواند درک کند و بفهمد . چنانچه در آیه ی 17 سوره ی سجده می خوانیم :
هیچ کس نمی داند چه چیز از آنچه روشنی بخش دیدگان است به « پاداش » آنچه انجام می دادند برای آنها پنهان شده است .
در آیه ی 35 سوره ی ق هم آمده است :
« هر چه بخواهند در آنجا دارند و پیش ما فزونتر هم هست . »
آیه3- شأن نزول آیه ی 5 تا 8 سوره ی منافقون « ولله العزه ولرسوله و للمومنین ... »
بعد از غـزوه ی بنـی المصطلق در سـال 6 هجرت ، در سرزمین قدید دو نفر از مسلمانان ، یکی از طایفه­ی انصار و دیگری از طایفه ی مهاجران ، به هنگام گرفتن آب از چاه با هم اختلاف پیدا کردند ، عبدالله ابن ابیّ که از سرکرده­های معروف منافقان بود ، به یاری مرد انصاری شتافت و مشاجره ی لفظی شدیدی میان آن دو
درگرفت . عبدالله سخت خشمگین شد و در حالی که جمعی از قومش نزد اوبودند ، گفت به خداسوگند اگر به مدینه بازگردیم ، عزیزان ، ذلیلان را بیرون خواهند کرد . منظور او از عزیزان خود و پیروانش بود و از ذلیلان ، مهاجران . سپس رو به اطرافیانش کرد و گفت : این نتیجه ی بلایی است که شما به سرخودتان آوردید ، این گروه را در شهر خود جای دادید و اموالتان را با آنها تقسیم کردید ، اگر باقیمانده ی غذای خودتان را به امثال این مرد نمی دادید ، برگردن شما سوار نمی شدند . در این وقت زین بن ارقم که در آن وقت جوانی کم سن و سال بود ، رو به عبداله کرد و گفت به خدا سوگند ذلیل و قلیل تویی و محمد(ص) در عزت الهی و محبت مسلمین است . عبدالله گفت خاموش باش تو باید بازی کنی ای کودک . زید بن ارقم خدمت رسول خدا رفت و ماجرا را نقل کرد . پیامبر کسی را به سراغ عبدالله فرستاد و فرمود این چیست که برای من نقل کرده اند ؟ عبدالله گفت : به خدایی که کتاب آسمانی را برتو نازل کرده ، من چیزی نگفتم و زید دروغ نمی گوید . پس از این ماجرا پیامبر دستور داد تمام آن روز و شب را لشکریان به راه ادامه دهند تا به مدینه رسیدند . زیدبن ارقم از شدت اندوه و شرم در خانه ماند و بیرون نیامد . قرآن البته صدق گفتار زید و کذب گفتار عبدالله را نشانمی داد ولی مصلحت ایجاب می کرد که پیامبر در ظاهر عبدالله را تکذیب نکند و در این مورد منتظر وحی الهی گردد. در این هنگام سوره ی منافقون نازل شد و زید را تصدیق کردو آیاتی از قرآن را در مورد آنچه تو گفته بودی ، نازل کرد . هنگامی که این آیات نازل شد و دروغ عبدالله ظاهر گشت بعضی به او گفتند خدمت پیامبر برو. تا برای تو استغفار کند . عبدالله سرش را تکان داد و سخنان ناروایی گفت در این هنگام آیه ی « و اذا قیل لهم تعالوا » نازل کردید.
امام صادق (ع)
خداوند تمام کارهای مومن را به خود واگذار کرده ولی به او اختیار نداده که خود را خوار و ذلیل کند .
حضرت علی (ع)
کسی که به شرف معنوی و کرامت نفس خود عقیده دارد ، با پلیدی گناه خوارش نخواهد ساخت .
رسول اکرم (ص)
عزت مردم با ایمان در بی نیازی از مردم است و آزادی و شرافت در پرتو قناعت بدست می آید .
امام علی (ع)
خود را از هر پستی برکنار دار ، اگرچه تو را به خواسته هایت برساند ، چرا که در برابر آنچه از خود می پردازی ، چیزی به دست نخواهی آورد.
کتاب های مرتبط :
 
1-هدف زندگی ، از شهید مطهری ، انتشارات صدرا
2-در کوچه باغ آسمان ، علی اصغرحسینی تهرانی ، انتشارات گنج معرفت
3-رمز پیروزی مردان بزرگ ، جعفرسبحانی ، ناشر نسل جوان
منابع :
 
1-تفسیر نمونه ، ج 12، ص 200
2-تفسیرالمیزان ، ج 10 ، ص 40
3-تفسیر نمونه ، ج 24 ، ص 158
 




نوشته شده توسط سهل البیع در دو شنبه 15 اسفند 1390


دومین جلسه ی هم اندیشی دبیران دینی و قرآن منطقه3

 

باسمه تعالی
دومین جلسه ی هم اندیشی دبیران دینی و قرآن در تاریخ 10/11/90 با حضور دبیران زیر برگزار شد .
آقای عابدی ، آقای منعمیان ،خانم شکاری و خانم لاجوردی 
نتایج بدست آمده از مذاکرات انجام شده با دبیران مدعو ، به شرح ذیل می باشد :
خانم شکاری ( دبیرستان حافظ )
1-    ارائه طرح درس های جدید و ابتکاری از سوی همکاران
2-    ارائه راهکارهای عملی برای امر تدریس از سوی همکاران
3-    اهمیت دادن به درس دینی توسط خود معلمین و مدرسه و تأکید بر اثرگذاری و اهمیت آن در کنکور
4-    ایجاد ارتباط و صمیمیت با دانش آموزان در جهت جذب آنها
5-    عدم سخت گیری های بی مورد روی مسائل عبادی و شنیدن حرفهای آنان
6-    برچسب نزدن به دانش آموزان در جهت جذب آنان
خانم لاجوردی ( دبیرستان ایران )
1-    تأکید بر هنرمند بودن معلم دینی
2-    مخاطب شناسی و توجه به تفاوت های دانش آموزان در مدارس مختلف
3-    دوست شدن با دانش آموزان جهت پذیرفته شدن معلم از سوی آنان
4-    دینی یعنی راه زندگی ، تأکید کمتر بر محفوظات و نمره
5-    فعال سازی دانش آموزان در امر تدریس : خود دانش آموزان آیات را می خوانند ،ترجمه کنندو امتیاز می گیرند ، پیام آیات را خودشان در آوردندو پیشنهادات نمره ی امتیازی داده شود.
آقای منعمیان ( دبیرستان دانش و سبحان )
1-    آمادگی کامل دبیر با اطلاعات جدید و به روز
2-    شروع درس با سوال جهت ایجاد انگیزه
3-    استفاده از سی دی ، تصاویر و . . . در تدریس
4-    توجه به هوشمند سازی مدارس جهت آموزش و تدریس مفیدو موثر
 
 
آقای عابدی ( هنرستان شهید آوینی )
1-    در طراحی سوالات تربیت دینی لحاظ شود. تعلیمات دینی اتفاق می افتد ولی تربیت دینی اتفاق نمی افتد.
2-    هماهنگی طراحی سوالات با آموزش و تدریس معلمان
3-    مشخص نمودن هدف در طرح جامع قرآنی . هدف نزول قرآن ، هدایت است بنابراین برنامه های حفظ و مفاهیم و . . . باید منجر به هدایت شود.
4-    حفظ قرآن بصورت موضوعی ( در رابطه با دروغ ، وضو ، روابط دختر و پسر و . . . )
5-    تغییر در شیوه برگزاری مسابقات قرآنی : هدف ما باید هدایتگری قرآن باشد . مسابقات روی لغات اکثر برود . در قرآن 78000 کلمه است در 63000 کلمه 11000 کلمه تکرار شده است . یعنی 50% قرآن 400 کلمه است و اگر دانش آموز 400 کلمه یاد بگیرد 50% مفهوم آیات را می فهمد .
6-    یاددادن مولفه هایی چون محکم و متشابه ، شأن نزول ، ناسخ و منسوخ ، ظاهر وباطن در مفاهیم قرآن . امام رضا (ع) فرمودند : در قرآن خواندنی که تدبر نیست خیری وجود ندارد. عربها می گویند ظاهر قرآن مهم است . من هو فی هذه الدنیا اعمی فی الاخره احمی . اینجا باطن مهم است .
7-    توجه بیشتر به برنامه های فرهنگی و درس دینی در مدارس ( فیزیک 4 ساعت است و دینی 3 ساعت )
8-    برنامه های تربیتی مدارس هم سو و در یک جهت باشند و همدیگر را تکمیل کنند.
9-    استفاده از روش های روانشناسی در تدریس قرآن ( ترکیب قرآن با بازی ) شهید رجایی فرمودند : از آنجا شروع کنیم که آنها می خواهند به جایی ببریم که می خواهیم .
10-در هنرستان ها و مدارس کار ودانش از استعدادهای هنری دانش آموزان در جهت تهیه نرم افزار ها ، تصاویر و . . . استفاده شود. 
11-اختصاص زنگ نماز برای برپایی و اقامه نماز جماعت ، نماز در حاشیه نباشد . در زنگ نماز دانش آموزان باید به نمازخانه بروند حتی اگر نماز نخواند . مثل اینکه کلاس فیزیک است بچه ها سرکلاس حاضر می شوند یکی استفاده می کند و نمره خوب می گیرد و دیگری نمره پایین می آورد.
12-در جهت برگزاری نماز جماعت توجه به عواملی چون سرویس بهداشتی مناسب ، آب گرم ، جاکفشی مناسب ، نمازخانه تمیز ، حضور دبیران ، وقت لازم و کافی مهم است .
13-مجهز بودن مدارس به سیستم کامپیوتر ، لب تاپ و ایجاد ارتباط و هماهنگی بین دروس و فیلم استفاده از تصاویر
14-استفاده از دستاوردهای نمایشگاه قرآن ، موسسه ی موعود و . . .


نوشته شده توسط سهل البیع در دو شنبه 15 اسفند 1390


تبریک

 ای جان جهانیان فدایت        عالم شده خلق از برایت


لولاک لما خلقت الافلاک     گفته است به وصف تو خدایت

 


میلاد نبی مکرم اسلام (ص) و امام صادق (ع) و جشن

پیروزی انقلاب مبارک باد.



نوشته شده توسط سهل البیع در جمعه 21 بهمن 1390


:: تبریک اعیاد ماه شعبان
:: گزارش جلسه هم اندیشی همکاران دینی و قرآن منطقه 3
:: تبریک روز معلم
:: سوالات دینی طراحی شده درکنکور، سال سوم دبیرستان به تفکیک دروس
:: نمونه سوالات دینی سوم
:: دوره آموزشی طرح درس الکترونیکی منطقه 3
:: نمونه سوال برتر منطقه 3
:: دومین مجمع گروه دینی و قرآن منطقه 3 سال 94-95
:: ارزیابی سوالات دی ماه
:: گزارش مجمع دینی وقرآن متوسطه دوم منطقه 3 تهران
:: برنامه گروه دینی سال 94-95
:: تسلیت
:: سوالات مفهومی دینی
:: شهادت حضرت زهرا (س)
:: سوال مفهومی
:: تبریک میلاد حضرت رسول اکرم (ص)و حدیث
:: سوالات مفهومی دینی
:: معرفی یکی از سایت های مذهبی





به وبلاگ گروه درسی « دین و زندگی آموزش و پرورش منطقه 3 » خوش آمدید




:: ارديبهشت 1395;
:: فروردين 1395;
:: اسفند 1394;
:: آبان 1394;
:: ارديبهشت 1393;
:: فروردين 1393;
:: بهمن 1392;
:: دی 1392;
:: آبان 1392;
:: ارديبهشت 1392;
:: فروردين 1392;
:: اسفند 1391;
:: بهمن 1391;
:: دی 1391;
:: آذر 1391;
:: آبان 1391;
:: مهر 1391;
:: خرداد 1391;
:: ارديبهشت 1391;
:: فروردين 1391;
:: اسفند 1390;
:: بهمن 1390;
:: دی 1390;
:: آبان 1390;
:: ارديبهشت 1390;

آبر برچسب ها

سال , فرم , ارزيابي , مقالات , جهت , فصلنامه , الكترونيكي , گزارش , مجمع , دوم , معلمان , دینی , و , قرآن , منطقه ,

صفحه نخست | ايميل ما | آرشیو مطالب | لينك آر اس اس | عناوین مطالب وبلاگ |پروفایل مدیر وبلاگ | طراح قالب

Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by gdini3